Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

PostNords nya mediebyrå

Publicerad: 26 januari 2015, 09:19

OMD tar hem PostNord.

PostNords mediebyråpitch är avslutad. Valet faller på OMD i hela Norden.


Ämnen i artikeln:

OMDPostNordMediebyråer

Samarbetet mellan PostNord, som är Postens logistikverksamhet, och OMD inleds omgående. Detta efter en pitch där totalt tre byråer tävlade om uppdraget.

– Bland de välmeriterade mediebyråer som deltagit i upphandlingen föll valet på OMD. Sedan tidigare är OMD vår samarbetspartner i Danmark. När koncernen nu samlar kommunikationen under det gemensamma varumärket PostNord är det naturligt att ha en och samma mediebyrå i hela Norden. Vi ser fram emot det utökade samarbetet med OMD, säger PostNords kommunikationsdirektör Per Mossberg i ett pressmeddelande.

I maj 2013 valde bolaget Forsman & Bodenfors som ny reklambyrå.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

OMDPostNordMediebyråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.