Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Prat PR får in danska designkunder

Publicerad: 26 mars 2019, 13:33

De danska detaljhandelsvarumärkena BoConcept och Søstrene Grene väljer Prat PR som pr-partner på den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

Prat PRByråval

Båda varumärkena finns sedan tidigare etablerade på den svenska marknaden men planerar framöver att stärka sin närvaro.

För BoConcept handlar Prat PR:s uppdrag i huvudsak om ett omtag av Stockholmsbutikens externa kommunikation med fokus på marknads-pr och digital kommunikation.

Søstrene Green har det senaste året öppnat en rad butiker runtom i Sverige, butiker de nu vill stärka sin kommunikation kring. Prat PR kommer att bistå kedjan med marknads-pr, influencersamarbeten, sociala medier, pr inför butiksöppningar och framtagning av butiksmaterial.

– Vi ser fram emot samarbetet med Prat PR då vi bland annat är imponerade över deras framgångar för liknande varumärken. Vi har en spännande period framför oss och det är hög tid för varumärket BoConcept att få den uppmärksamhet som det förtjänar, säger Mimmi Lobendahl, VD på BoConcept Stockholm.

– Vi är väldigt glada över att få jobba tillsammans med BoConcept och Søstrene Grene för att tillsammans skapa relevant kommunikation och lyfta varumärkena till nya höjder. Sedan älskar vi inredning också och har lång erfarenhet av att jobba tillsammans med danska design- och inredningsvarumärken, så det är en perfekt match, säger Daniel Larsson, kundansvarig på Prat PR.

I teamen på Prat PR ingår:
Daniel Larsson, Kundansvarig
Josefin Ersson, Juniorkonsult
Peter Malmdin, AD
Susanne Ståhl, Digital strateg
Johanna Ingesson, Social media manager

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Prat PRByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.