Byråval
Prime ska utveckla Marshall Headphones globala pr koncept
Publicerad: 14 januari 2020, 13:00
Arbetsteamet på Prime samt Peter Holmberg, Global Marketing Communications Manager på Marshall Headphones.
Under hösten gick Zound Industries ut i byråpitch för bolagets största varumärke Marshall. Nu står det klart att det prestigefulla uppdraget går till Prime Weber Shandwick.
Primes arbete för Zound Industries Marshall Headphones är redan igång och påbörjas med en global aktivering för att öka kännedomen om varumärket och dess produkter. Varumärket grundades redan på sextiotalet blev känt för sina gitarrförstärkare. De senaste åren etablerat sig allt starkare på hörlurs- och högtalarmarknaden genom svenska Zound Industries. Primes kommer att arbeta globalt med kommunikationen. Framför allt i förtjänade kanaler.
– Vi var framförallt imponerade av hur Prime tog sig an utmaningen. Den idé som teamet utvecklade lyckades uttrycka varumärkets själ med en kreativitet som ger goda förutsättningar för förtjänad uppmärksamhet, säger Peter Holmberg, Global Marketing Communications Manager för Marshall Headphones på Zound Industries.
Arbetet med att marknadsföra Marshall Headphones hörlurar och högtalare inleds med en pr-driven kampanj som går live på varumärkets viktigaste marknader under 2020.
– Marshall Headphones är förstås en drömkund för musiknördarna i det här teamet – men det är inte enda anledningen till att vi är otroligt glada över uppdraget. Hörlurssegmentet är stekhett just nu, och vi ser fram emot att hjälpa Zound Industries vinna kriget mot konkurrenterna globalt, säger Ylva Lindberg, kundansvarig på Prime Weber Shandwick.