Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Prime tar över Tele2 från Spotlight

Publicerad: 17 Maj 2017, 09:02

Leif Geiger, Partner på Prime och ansvarig för byråns tech-erbjudande. Åse Holmberg, Kommunikations & Marknadsdirektör Tele2, Malin Selander, Kommunikationschef Tele2.

Foto: Helene C Hedenstrand

Efter nio års med Spotlight tar kommunikationsbyrån Prime över uppdragen för Tele2 och Comviqs affärsdrivande pr- och kommunikationsaktiviteter i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Tele2Spotlight PRPrimePR-Byråer

Byråbytet görs i samband med en ny strategisk riktning för Tele2. Under året har operatören träffat ett antal utvalda pr-byråer för att finna en ny strategisk partner för sina kommunikations- och pr-initiativ.

Det blir alltså Prime som tar över uppdraget i syfte att stärka både Tele2s och Comviqs position på marknaden tillsammans med andra utvalda samarbetspartners. Detta får konsekvensen att samarbetet med Spotlight avslutas efter nio år.

–  Vi har haft ett långt och mycket uppskattat samarbete med Spotlight. Köpet av TDC och nylanseringen av Tele2s varumärke är ett led i att utveckla vår affär i riktning mot tillväxttrender i branschen. Då är det rätt läge att utmana oss själva och anlita en ny byrå. Prime har en fantastisk energi och kreativ höjd som kommer låta oss fortsätta utmana marknaden tillsammans med våra partnerbyråer, säger Åse Holmberg, kommunikations- och marknadsdirektör på Tele2 Sverige i ett pressmeddelande.  

Samarbetet kommer omfatta både privat- och företagsmarknaden. Kundansvarig på Prime blir Leif Geiger, partner på Prime och ansvarig för byråns tech-erbjudande.

– Det ska bli fantastiskt att få jobba med en värderingsstyrd kund som Tele2. De vill ha byråpartners som vågar utmana och det känns som att vi verkligen träffat rätt värderingsmässigt och i vår inställning till hur man skapar värde genom kommunikation. Telekombranschen kräver att man ligger långt framme i sin kommunikation om det ska fungera. Tele2s ingångsvärden gör att de är just den typ av kund Prime vill inleda partnerskap med, säger Leif Geiger i en kommentar.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.