Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Puma väljer Ibeyostudio

Publicerad: 15 Juni 2016, 12:31

Rutger Hagstad på Puma.

Foto: Pressbild

Ibeyostudio är Pumas nya pr-partner i Sverige. Det första steget handlar om att ta fram en lokal pr-strategi.


Ämnen i artikeln:

IbeyostudioPR-ByråerIbeyo StudioPumaPitch

Sportmärket Puma vill göra ett större avtryck i Sverige och har därför anlitat pr-byrån Ibeyostudio. Detta efter en pitch mot ett flertal andra byråer. Uppdraget består i att etablera en lokal strategi med kommunikationslösningar, varumärkesbyggande aktiviteter samt exponering av produkter.
– Med Rihanna som Creative Director och ambassadörer som Kylie Jenner ser vi en enorm potential i kommande lanseringar, en stark samarbetspartner inom PR är därför a och o för oss. Vi ser fram emot att nå nya kreativa höjder tillsammans och är övertygade om att vårt samarbete kommer att ta oss vidare mot nya möjligheter och mål, säger Rutger Hagstad, Head of Marketing på Puma Nordic, i ett pressmeddelande.

Ibeyostudio kommer att hjälpa Puma med bland annat strategisk rådgivning, presskommunikation samt showroomverksamhet för den svenska marknaden.
– Puma delar vår uppfattning kring hur dagens medielandskap ser ut och vi ser fram emot att arbeta för en ökad positionering för varumärket, kommenterar Lotta Brattin, vd på Ibeyostudio.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.