Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag02.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Rädda Barnen väljer B-Reel – ska ta fram nytt kommunikationskoncept

Publicerad: 10 Mars 2020, 13:09

Barnrättsorganisationen Rädda Barnen har nyligen landat i en ny riktning för varumärket och i samband med detta genomfört en omfattande byråpitch. Valet föll på B-Reel.


Under 2019 har Rädda Barnen bedrivit ett arbete med att utveckla sitt varumärke. Enligt organisationen är utmaningen att i princip alla känner till Rädda Barnen, men att alltför få vet vad de faktiskt gör. 

Som ett led i utvecklingen av varumärket har Rädda Barnen genomfört en omfattande byråpitch som det nu står klart att B-Reel gått vinnande ur. B-Reel får därmed uppdraget som strategisk och kreativ partner för organisationens kommunikation, som alltså samlas hos en och samma byrå. Rädda Barnen har tidigare jobbat med flera olika byråer, bland annat Uncle Unicorn. 

I B-Reels uppdrag ingår att utveckla ett integrerat kommunikationskoncept som ska ”ta Rädda Barnen in i framtiden”. 

– Vi har letat efter en byrå som förstår våra styrkor och utmaningar, och som kan hjälpa oss att utveckla Rädda Barnens kommunikation på ett modernt sätt i en komplex verklighet. B-Reel imponerade på oss med en kombination av strategisk höjd och ett relevant sätt att tydliggöra vårt omfattande arbete för barn i Sverige och världen, säger Caroline Thunved, kommunikations- och insamlingschef på Rädda Barnen, i ett pressmeddelande.

Jesper Kling, managing director på B-Reel, kommenterar:

– Barnens rätt är en avgörande fråga både nu och för vår framtid. Att som byrå få arbeta tillsammans med en organisation som under hundra år arbetat för barns bästa känns lika viktigt som inspirerande. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.