Byråval
Råsaft ska expandera i Skandinavien – tar in Familjen
Publicerad: 18 maj 2022, 11:18
Med riskkapital i ryggen har Lovisebergs Råsaft målet att expandera utanför Sveriges gränser under 2022. Nu väljer varumärket väljer att anlita Familjen för att utveckla identitet och kommunikation. Ett första resultatet av samarbetet kommer att rulla ut under hösten.
Under 2021 gick SEB Private Equity in som majoritetsägare i Lovisebergs Råsaft och i år startar en internationell expansion som tar sin början i Helsingfors och Köpenhamn.
– Genom att öka kännedomen och kunskapen om vår produkt ser vi en stor potential att ta marknadsandelar i såväl Sverige som våra Skandinaviska grannländer, säger Mischa Helminnen, marknadschef för Lovisebergs Råsaft i ett pressmeddelande.
Lovisebergs Råsaft grundades 2012 av Karl Hansson i Tumba. Företaget har växt kontinuerligt och har i dag över 100 personer anställda.
Familjen ska i arbetet ta kan ta ansvar för hela varumärkesresan. Från identitet till rena reklamkampanjer. Samarbetet inleddes under våren med ett omfattande strategiarbete. Resultatet av arbetet förväntas lanseras under hösten.