Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Råsaft ska expandera i Skandinavien – tar in Familjen

Publicerad: 18 maj 2022, 11:18

Med riskkapital i ryggen har Lovisebergs Råsaft målet att expandera utanför Sveriges gränser under 2022. Nu väljer varumärket väljer att anlita Familjen för att utveckla identitet och kommunikation. Ett första resultatet av samarbetet kommer att rulla ut under hösten.


Ämnen i artikeln:

FamiljenNyheter

Under 2021 gick SEB Private Equity in som majoritetsägare i Lovisebergs Råsaft och i år startar en internationell expansion som tar sin början i Helsingfors och Köpenhamn.

– Genom att öka kännedomen och kunskapen om vår produkt ser vi en stor potential att ta marknadsandelar i såväl Sverige som våra Skandinaviska grannländer, säger Mischa Helminnen, marknadschef för Lovisebergs Råsaft i ett pressmeddelande. 

Lovisebergs Råsaft grundades 2012 av Karl Hansson i Tumba. Företaget har växt kontinuerligt och har i dag över 100 personer anställda.

Familjen ska i arbetet ta kan ta ansvar för hela varumärkesresan. Från identitet till rena reklamkampanjer. Samarbetet inleddes under våren med ett omfattande strategiarbete. Resultatet av arbetet förväntas lanseras under hösten. 

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

FamiljenNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.