Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Reaktion får uppdraget att stärka Elexir Pharmas varumärke: ”Passande med en uppfräschning”

Publicerad: 25 oktober 2021, 09:46

Under hösten drog snabbväxande Elexir Pharma ut i pitch för en ny kommunikationsstrategi. Nu har valet fallit på Reaktion.


Ämnen i artikeln:

KommunikationsstrategiByråval

Elexir Pharma har under de senaste åren växt snabbt och gjort uppmärksammade kampanjer, bland annat med Malin Gramer, som Resumé tidigare skrivit om. Den reklamen gjordes i samarbete med Good Enough Media.

Nu inleder man ett samarbete med kommunikationsbyrån Reaktion, som ska stärka Elexirs varumärke genom nya strategier, kommunikationskoncept samt grafisk profil. 

– Att Elexir Pharma förstår vikten av att man både måste bygga varumärke och driva konvertering för att nå stark effekt kommer vara nyckeln till framgång i vårt samarbete, säger Reaktions creative director Niklas Synning i ett pressmeddelande.

– Elexir har tagit ett enormt kliv framåt de senaste åren och ur det perspektivet har vi i dag en bra grund att stå på. Däremot känner vi att en uppfräschning av varumärket är passande i samband med den snabba tillväxten. Vi har funnits i över 20 år och mycket har hänt sedan starten, säger Nils Lindgren, marknadsföringschef på Elexir Pharma.

Arbetsgrupper

Elexir Pharma:

Nils Lindgren, Head of Marketing

Siri Tessert Ekström, Brand Manager

Linus Söderqvist, Art Director

Miriam Höglund, Content Writer

Stinne Fröslev, COO

 

Reaktion:

Jan Ringsö, VD

Magnus Nyström, Kundansvarig projektledare & Strateg

Niklas Synning, Creative Director/Senior Copywriter

Alex Lundgren, Art Director/Creative (frilans)

Jessica Peiper, Produktionsledare

Mikael Aldestam, Digital Strateg

John Sigfridsson, Digital Specialist & Planner

Torbjörn Wallin, SEO-strateg

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.