Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Realtid ska göra Svenskjakt.se

Publicerad: 27 april 2016, 14:47

Anne Smitt och John Bark driver RQ Partner.

RQ partner är Realtids nya affärsområde för content marketing. Nu har de gjort klart med sina första uppdrag.


Ämnen i artikeln:

Jonas Wiwen-NilssonContentbyråerJohn BarkRealtid

Resumé berättade nyligen om förlusttyngda Realtids nysatsning på bland annat content marketing. Detta drivs inom affärsområdet RQ Partner som leds av Anne Smitt, som tidigare har arbetat på Spoon, och creative director John Bark.

Realtids contentdel presenterar nu sina första uppdragsgivare. Dessa är Carnegie Fonder (native advertising), von Feilitzen & Partners (produktion) och Jägareförbundets tidning Svensk Jakts sajt. Det senare är ett strategiskt uppdrag.

– I arbetet med kund erfar vi ett återkommande behov av redaktionell och grafisk handledning och expertis. I och med rekryteringen av Anne Smitt och det nära samarbetet med John Bark besitter vi spetskompetens inom dessa områden samtidigt som vi har en unik förståelse för finansbranschens specifika krav. Utöver detta kan vi erbjuda en distributionskanal till den avsedda målgruppen genom vår dagliga nyhetssajt Realtid.se, säger Realtid Medias vd Jonas Wiwen-Nilsson i en kommentar.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.