Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag01.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Red Flag väljer Honesty

Publicerad: 15 September 2017, 13:33

Red Flags grundare Mikael Pawlo vill göra livet enklare för småföretagare. Nu väljer startupen Honesty som reklambyrå.

Foto: Andreas Wallström

Administrerings- och bokföringsstartupen Red Flag väljer Honesty som ny reklambyrå.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerHonestyWalter Naeslund

Red Flags affärsidé är att underlätta de administrativa uppgifter som kommer med att vara småföretagare. Bolaget har startats av Mr. Green-grundaren Mikael Pawlo,  Bredbandsbolagsgrundaren Mattias Söderhielm och Xpedio-grundaren Niklas Derouche. Bolaget har sedan tidigare tagit in omkring 50 miljoner kronor i riskkapital och väljer nu alltså Honesty som sin nya reklambyrå.

– Vi är på väg mot en ny storhetstid för småföretagande och vi vill med Red Flag jämna ut spelplanen så att det blir lika enkelt att starta och driva företag för alla, oavsett bakgrund och förutsättningar. Det finns väldigt många som håller på med bokföring och nya lösningar introduceras hela tiden. Vår utmaning är att bryta igenom bruset och visa att vi har något unikt att erbjuda. Där tror vi att Honestys vision och modell, som visar att de förstår hur digitaliseringen förändrar förutsättningarna för marknadsföring kommer att göra skillnad. Vi vill hjälpa människor att starta en miljon nya företag, med Honesty tror vi att vi kan göra det, säger Mikael Pawlo, vd för Red Flag.

– Det är coolt att få vara med och förändra världen. Sverige är i skriande behov av entreprenörskap och nyföretagande och Red Flag är det mest konkreta jag sett på länge för att underlätta just det. Det känns som början på någonting stort och som entreprenör själv känns det såklart extra häftigt att få vara med på det äventyret", säger Walter Naeslund, vd för Honesty.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.