Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Redgert Comms får in ny startup-kund

Publicerad: 27 april 2021, 12:57

Blipps grundare Jonny Lindén och Filip Samuelsson. Till höger: Daniel Redgert.

Redgert Comms ska få fler svenskar att göra sina bilaffärer genom nystartade Blipps plattform.


Ämnen i artikeln:

Redgert Comms

Det svenska techbolaget Blipp grundades 2018 och tillhandahåller en plattform och transaktionslösning för säkra betalningar inom bilhandeln. 

I samband med att bolaget nyligen tagit in en investering på 15 miljoner kronor inleder de också en satsning på marknadsföring. Till sin hjälp väljer de pr-byrån Redgert Comms. 

Uppdraget omfattar pr-arbete, performance marketing, sociala medier, produktion av innehåll till webb och influencer marketing. 

– För oss var det viktigt att hitta en partner som kan sätta sig in i det affärsmässiga, och utifrån det ta fram en flexibel modell som är rörlig utifrån behoven vi har för tillfället. Den ena dagen behöver vi tillkännage en investeringsnyhet och den andra dagen behöver vi snabbt få upp en digital kampanj för att öka kännedomen i ett specifikt geografiskt område. Det har vi hittat i Redgert Comms, säger Jonny Lindén, medgrundare och vd på Blipp, i ett pressmeddelande.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Redgert Comms

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.