Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Redgert Comms i samarbete med Nasdaq Stockholm

Publicerad: 23 Mars 2018, 14:27

Så här såg det vid vid Times Square i förra veckan.

I intervjuer med bland annat Resumé har Daniel Redgert uttryckt sin vision om att samla näringslivet med det nya Mediesverie. Nu blir hans dröm om en influencerfrukost i Nasdaqs lokaler verklighet.


Ämnen i artikeln:

PR-ByråerNasdaqDaniel RedgertRedgert Comms

I samband med att Daniel Redgert lämnade Perfect Day Media för att starta sin egna byrå Redgert Comms i december uttryckte byrågrundaren följande ambition för verksamheten till Resumé:

– Jag vill bygga broar mellan näringslivet och det nya Mediesverige. Historiskt sett har jag haft väldigt storslagna idéer för hur man ska lansera produkter men har inte haft tillgång till de budgetar som krävs. Sinnebilden vi jobbar utifrån är att arrangera Sveriges största influencerfrukost på Nasdaq under en börsnotering.

I förra veckan dök Daniel Redgert upp på Nasdaqs digitala stortavla vid Times Square i New York i samband med Global Money Week som är ett globalt initiativ med fokus på utbildning i privatekonomi för barn och unga. Under veckan genomfördes aktiviteter med en uppsjö av företag, myndigheter och organisationer som arbetar inom området. Nasdaq Stockholm initierade alltså under föregående vecka ett samarbete med Daniel Redgert och Redgert Comms för att slå mynt om initiativet.

– Att jobba med Nasdaq Stockholm är en dröm för mig, det är precis den här typen av uppdrag jag hade som vision att jobba med när jag startade eget. Vi börjar med ett samarbete med mig själv för att uppmärksamma Nasdaq Stockholms engagemang i Global Money Week men har förhoppningsvis mycket annat spännande på gång framöver, säger Daniel Redgert, grundare av Redgert Comms i en kommentar.

I ett första skede handlar om ett ambassadörskap där Daniel Redgert blir ansikte utåt för Nasdaq Stockholms initiativ #NasdaqDreams. Målet är att samla drömmar från unga sparare. De som skickar in sina mest spännande drömmar blir sedan inbjudna till den första influencerfrukosten någonsin hos Nasdaq Stockholm. Här kommer influencers, vd:ar på börsnoterade företag och unga som skickat in sina drömmar mötas och tillsammans diskutera frågor om privatekonomi och sparande.

– Vi har länge velat närma oss en yngre målgrupp och sprida kunskap om sparande och investeringar, samtidigt som vi vill lyfta fram hur börsen bidrar till jobbskapande och tillväxt i Sverige och Norden. Redgert Comms förstår både vår verksamhet och våra mål och har även har stenkoll på nya medier och den digitala världen., säger Susanne Wahlström, marknadschef på Nasdaq Stockholm i en kommentar.

Global Money Week gick av stapeln vecka förra veckan. Vilka som blir utvalda att få delta på influencerfrukosten presenteras i mitten av april.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.