Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Reform Act teamar upp med Obamas kampanjbyrå

Publicerad: 24 november 2015, 10:53

Birgitta Pagot (mitten) är vd på Reform Act.

Svenska kampanjbyrån Reform Act förlänger sitt samarbete med amerikanska Blue State Digital, som drev president Barack Obamas digitala kampanjer under valen 2008 och 2012.


Partnerskapet innebär att Reform Act får ensamrätt till att använda Blue State Digitals digitala verktyg, bland annat det som president Obama använt för insamling av pengar online till sina presidentvalskampanjer.

Plattformen introducerades 2004 och har sedan dess använts för flera politiska valkampanjer runt om i världen, till exempel Barack Obamas och Frankrikes president Francois Hollande. I Sverige har Reform Act runt ett tiotal större kunder som använder verktyget för kampanjer.

– Det är ett kvitto på att vi lyckats mer än väl med att introducera ett av världens framgångsrikaste verktyg för engagemangsdrivna kampanjer och politisk påverkan i Sverige. Vi tar nu nästa steg i detta arbete genom att våra kunder också får tillgång till Obamas verktyg för insamling av pengar, säger Birgitta Pagot, vd på Reform Act, i ett pressmeddelande.

Reform Act kommer nu att utveckla funktioner och nya tjänster anpassade för Sverige och de övriga nordiska länderna.

Bland byråns kunder finns exempelvis ABF, Kommunal, Hjärt-Lungfonden, SSU och Socialdemokraterna.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.