Byråval
Renault Trucks väljer Spoon
Publicerad: 10 mars 2023, 13:24
Renault Trucks väljer Spoon som ny byråparter.
Renault Trucks har valt Spoon som sin strategiska och kreativa ledande byrå. Uppdraget omfattar Renault Trucks globala kommunikation och kommer löpa över 2023 och 2024.
Huvudfokus i Spoons arbete blir att stödja Renault Trucks i omvandlingen från en lastbilstillverkare med ett el-erbjudande, till en partner som erbjuder kompletta lösningar inom E-mobilitet. Det kommer göras genom att byrån tar fram två huvudsakliga strategiska kommunikationskoncept, som kommer översättas till kampanjer.
– Detta är ett riktigt spännande partnerskap för Spoon som ger oss möjligheten att arbeta både strategiskt och taktiskt med kampanjinnehåll samtidigt som vi arbetar efter en ”always on”-princip, vilket hjälper Renault Trucks att nå sina ambitiösa mål, säger Rob Hincks, kundansvarig på Spoon, i ett pressmeddelande.
Valerie Chabanne, marknadskommunikationsdirektör på Renault Trucks, kommenterar:
– Renault Trucks varumärke och kommunikationsteam uppskattade Spoons innovativa och kreativa tillvägagångssätt för att skapa en banbrytande kommunikation i en traditionell industri. Spoon har kunnat identifiera våra utmaningar genom att dra nytta av våra styrkor och genom att föreslå intresseväckande kommunikationskoncept och aktiviteter.
I pressmeddelandet beskrivs hur de omfattande leveranserna inom projektet innebär att Spoon kommer att ha ett nära samarbete med ett antal av sina systerbyråer inom nätverket People People People (PPP).
LÄS MER: People People People satsar på strategi med ny byrå
Arbetsgrupp hos Spoon
Maria Biesterfeldt, Agency Director
Rob Hincks, Client Director
Viktor Bolin, Creative Director
Åsa Lovell, Project Manager
Niklas Thulin, Art Director
Leon Phang, Strategy Director
Patrik Sundberg, Production Manager
Henrik Emilson, Copywriter
David Larsson, Media Specialist