Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Resumé startar 24/7-byrå

Publicerad: 11 augusti 2015, 08:10

Resumés nya satsning: 24/7-byrån.

Foto: Colourbox.

Att vara snabbfotad i sin marknadsföring kan ge företag stora fördelar gentemot konkurrenterna. Resumé startar nu 24/7-byrån som ska underlätta för marknadschefer att lyckas vara dagsaktuella.


Ämnen i artikeln:

Claes de FaireResumé

Resumés nya satsning kallas 24/7-byrån och fungerar som en länk mellan marknadsavdelningar och kreatörer. Tanken är att reklamköpare snabbt och enkelt ska kunna få hjälp med dagsaktuell kommunikation som anknyter till de senaste snackisarna. Det är också ett sätt för kreatörer att kunna pitcha idéer på företag och snabbt kunna omvandla dem till skarp kommunikation.

Insikten bakom 24/7-byrån är att realtidsmarknadsföring blir allt viktigare i dagens snabbrörliga medielandskap. Att vara närvarande och relevant i det ständigt pågående samtalet är guld värt för varumärken.
– Det är egentligen ingen reklambyrå utan en förmedlingstjänst. Resumé är en bra mötesplats och vi tror att vi kan hjälpa till att förmedla idéer utanför byråernas arbetssätt och struktur som ibland är rätt konservativt, säger chefredaktör Claes de Faire.

Hur fungerar det?
– Det är superenkelt. Kreatörer och marknadschefer anmäler sig. Reglerna är klara och tydliga. Kommer kreatören på en bra idé gör den upp direkt med marknadschefen via vårt system. Kravet är att det ska vara en kommentar på dagsaktuella händelser. Här tror vi att det är enklare med en form där snabbhet belönas snarare än strategi.

Varför lanserar Resumé en sådan tjänst?
– Jag tror att ett modernt mediehus måste utmana och hjälpa till. Det här är ett experiment.

Blir 24/7-byrån en konkurrent till andra byråer?
– Nej, det är verkligen inte meningen. Hoppas däremot att vi kan förmedla en del bra kommunikation.

Är du kreatör eller marknadschef och är sugen på att veta mer eller testa? Här anmäler du dig.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Claes de FaireResumé

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.