Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Returpack tar tillbaka gamla byrån – och Pantamera

Publicerad: 9 April 2018, 11:44

Returpacks senaste koncept.

Pantfejs-konceptet flög inte tillräckligt väl. Nu återvänter Returpack till sin förra byrå Granath och återupplivar det välkända "Pantamera".


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerGranathPantameraANR BBDOReturpack

Ursprungligen var det reklambyrån SWE som tog fram "Pantamera" baserat på låten Guantanamera för Returpack. År 2011 fick Granath uppdraget att vidareutveckla konceptet och gjorde det tillsammans med en rad välkända artister. Greppet blev framgångsrikt, men efter fem år var det återigen dags för förnyelse. Därför inledde Returpack ett samarbete med ANR BBDO i början av 2016 för att hitta ett nytt uttryckssätt. Bland annat kom kampanjen "Pantfejs" som försökte illustrera hur vi känner oss när vi gör den goda miljögärningen.

Frågan är hur smart det var egentligen. För efter två år väljer de nu att återvända till Granath vars uppdrag blir att damma av det gamla konceptet.
– Vi tyckte att det var läge att igen jobba med vårt tidigare framgångsrika musikkoncept, men anpassat till 2018 och då var det självklart för oss att återvinna samarbetet med Granath – vi kom också fram till att deras sätt att se på kreativitet och samarbete passar väldigt bra överens med vårt, säger Katarina Lundell, marknadschef på Returpack, i en kommentar.

Den nya kampanjen med Pantamera ska börja rulla under maj månad.
– Fantastiskt roligt på alla plan att få arbeta med Pantamera igen. Man kan ju verkligen säga att de är bra på det där med återvinning, säger Göran Berggard, projektledare på Granath.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.