Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Rippler får Taxi 020:s pr-uppdrag

Publicerad: 25 Maj 2015, 12:43

Taxi 020

Foto: Pressbild.

Taxi 020 tar hjälp av kommunikations- och pr-byrån Rippler Communications för att skapa kreativ kommunikation som ska få taxibolaget att sticka ut.


Det Stockholms- och Göteborgsbaserade taxibolaget beskriver sig själva som "pionjärer inom transportbranschen med ett långtgående miljö- och mångfaldsarbete". Miljömålet är att Taxi 020 år 2025 ska vara helt fossilfritt. Nu vill taxibolaget, med Rippler Communications stöd, fortsätta förorda värdeskapande kommunikation.

– Det känns jättekul att vara igång och vi har höga förhoppningar på samarbetet. Vi brinner för miljö och mångfald, och vi gillade Ripplers kreativa idéer som tog avstamp ur våra hjärtefrågor samtidigt som de tydligt förstod vår affär, säger Frederick Scholander, marknadschef och informationsansvarig på Taxi 020 i ett pressmeddelande.

Totalt har Taxi 020 fler än 3000 förare och åkare från 55 olika länder. Taxibolaget arbetar aktivt för att lyfta mångfald, och rikta uppmärksamheten mot jämställdhets- och HBTQ-frågor.

– Vi tycker att det är väldigt roligt att jobba med ett så framåtsträvande och öppet företag som Taxi 020. De har varit föregångare vad gäller miljö, och de har en fantastisk syn på mångfald och omtanke om människan. Vi kommer kunna göra många spännande insatser tillsammans, säger Åsa Wilde, creative director på Rippler Communications i en kommentar.

Rippler Communications specialområde är marknads-pr. De har tidigare arbetat med bland annat Stockholms Stadsmission, Falu Rödfärg, OKQ8, Medborgarskolan och Scan. Byråns utgångspunkt har sedan starten 2006 varit att pr som driver affärer handlar mer om vad man gör än vad man säger.

Linnéa Kihlström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.