Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 2 april 2019, 13:35
Klas Lindberg, contentchef på Brand New Content.
Rise har valt Brand New Content som innehållsproduktionsbyrå för hela koncernen.
Research Institutes of Sweden, Rise, har valt Brand New Content som innehållsproduktionsbyrå för hela koncernen. Det innebär att Brand New Content kommer vara en redaktionell partner till inhouse-redaktionen och producera bland annat text, redaktionell video, redaktionella bilder och podcasts. Uppdraget löper under fyra år.
– Vi är mycket glada över att ha fått det här prestigefyllda uppdraget. Rise är en drömkund för alla oss som gillar att berätta engagerande historier om spännande verksamheter, säger Klas Lindberg, contentchef på Brand New Content, i ett pressmeddelande.
I det uppdrag som Rise har ingår det att nyttiggöra forskning genom att se till att ny kunskap kommer näringsliv och samhälle till del. I det ingår bland annat att sprida kunskap och forskningsframsteg till marknaden, att hjälpa små företag att växa med innovationer samt att stora företag fortsätter utvecklas genom hela värdekedjan.