Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 27 november 2019, 09:34
Max Munck, Li-Lie Chemnitz, Ida Jagerfelt, Per Jaldeborg, Carl Wahlberg, Frida Thunholm.
Bloomy får uppdraget att ta fram ett nytt kommunikationskoncept för Risifrutti.
För många uppväxta på 90-talet var Risifrutti, med alpinstjärnan Pernilla Wiberg som reklamansikte, till mellanmålet en självklarhet. De senaste åren har dock Risifrutti fått ökad konkurrens från alltifrån chiapudding till drickyoghurtar, vilket lett till att varumärket fallit i något av glömska. Nu väljer man att göra ett omtag kring sin kommunikation. Uppdraget att ta fram en ny kommunikationsstrategi för det Orkla-ägda varumärket har gått till Bloomy Ideas.
– Det här känns väldigt kul på så många sätt. Jag och flera andra på Bloomy har tidigare jobbat både med Risifrutti och andra varumärken på Orkla. Så det känns fantastiskt att ta detta ikoniska varumärke vidare in i framtiden, säger art directorn Max Munck på Bloomy.
Det nya kommunikationskonceptet kommer att lanseras våren 2020.
–Vi valde Bloomy för att det känns som att dom förstår precis vad Risifrutti är och behöver göra. Vi ser med spänning fram emot samarbetet. Nu ska vi med fräscha ögon återigen sätta strålkastarljuset på en fantastisk produkt och ett superfint varumärke, säger Maria Tilly, marknadsdirektör på Risifrutti/Orkla.
Orkla
Maria Tilly, marknadsdirektör
Josefin Buegård, marknadschef
Caroline Rosvall, brand manager
Bloomy
Max Munck, AD
Ida Jagerfelt, Copy
Frida Thunholm, Formgivare
Li-Lie Chemnitz, projektledare
Calle Wahlberg, planner
Per Jaldeborg, strateg