Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Risifrutti till Bloomy

Publicerad: 27 November 2019, 09:34

Max Munck, Li-Lie Chemnitz, Ida Jagerfelt, Per Jaldeborg, Carl Wahlberg, Frida Thunholm.

Bloomy får uppdraget att ta fram ett nytt kommunikationskoncept för Risifrutti.


Ämnen i artikeln:

Bloomy IdeasRisifrutti

För många uppväxta på 90-talet var Risifrutti, med alpinstjärnan Pernilla Wiberg som reklamansikte, till mellanmålet en självklarhet. De senaste åren har dock Risifrutti fått ökad konkurrens från alltifrån chiapudding till drickyoghurtar, vilket lett till att varumärket fallit i något av glömska. Nu väljer man att göra ett omtag kring sin kommunikation. Uppdraget att ta fram en ny kommunikationsstrategi för det Orkla-ägda varumärket har gått till Bloomy Ideas.

– Det här känns väldigt kul på så många sätt. Jag och flera andra på Bloomy har tidigare jobbat både med Risifrutti och andra varumärken på Orkla. Så det känns fantastiskt att ta detta ikoniska varumärke vidare in i framtiden, säger art directorn Max Munck på Bloomy.

Det nya kommunikationskonceptet kommer att lanseras våren 2020.

–Vi valde Bloomy för att det känns som att dom förstår precis vad Risifrutti är och behöver göra. Vi ser med spänning fram emot samarbetet. Nu ska vi med fräscha ögon återigen sätta strålkastarljuset på en fantastisk produkt och ett superfint varumärke, säger Maria Tilly, marknadsdirektör på Risifrutti/Orkla.

Arbetsgrupp:

Orkla

Maria Tilly, marknadsdirektör

Josefin Buegård, marknadschef

Caroline Rosvall, brand manager

 

Bloomy

Max Munck, AD

Ida Jagerfelt, Copy

Frida Thunholm, Formgivare

Li-Lie Chemnitz, projektledare

Calle Wahlberg, planner

Per Jaldeborg, strateg

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Bloomy IdeasRisifrutti

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.