Byråval
River vinner Grolsch och Peroni
Publicerad: 1 november 2017, 16:06
Foto: Pixabay
Kommunikationsbyrån River blir ny leadbyrå för Multibev AB:s varumärken Peroni, Grolsch, Asahi, Meantime och St.Stefanus.
Samarbetet har redan inletts och River arbetar just nu med konceptutveckling för Grolsch- och Peroni-kampanjer. De första resultaten av samarbetet kommer att visas innan årets slut, även om de större satsningarna syns först under 2018.
– River visade att de förstod våra målgrupper, produkter, varumärken och vår kultur samt hur man kunde arbeta med dessa metodiskt och kreativt för att ta marknad och position, berättar Ida Schramme, brand manager på Multibev.
Luca Deasti på River har jobbat med Peroni under flera år och kommer fortsätta ansvara för kunden.
– Att få utökat förtroende från Multibev att fördjupa samarbetet kring Peroni samtidigt som vi breddar portfolion till att inkludera fler ikoniska varumärken är den bästa tidiga julklappen vi kunde tänka oss, berättar han.