Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Röda korset väljer Åkestam Holst som ny huvudbyrå

Publicerad: 22 Maj 2018, 12:47

Foto: Pressbild

Åkestam Holst får i uppdrag att se över strategi och koncept i Röda korsets större kampanjer.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstRöda KorsetByråval

När Röda korset letade efter ny huvudbyrå genomförde man en pitch, där valet föll på Åkestam Holst.

– Att få jobba med Röda korset är hedrande. Ju mer vi lär känna dem, desto mer imponerande blir vi av det arbete som Röda Korsets medarbetare och volontärer gör i Sverige och internationellt. Som utvecklingen ser ut i världen i dag känns det viktigare än någonsin att vi som byrå bidrar med vår tid och kunskap för att skapa förändring, säger Lina Engler, projektledare på Åkestam Holst, i en kommentar.

Åkestam Holst kommer ansvara för strategi och koncept i organisationens större kampanjer.
– Det vi har sett av Åkestam Holst tidigare har varit väldigt inspirerande, och det ska bli spännande och kul att se vad vi kan göra tillsammans, säger Therese Engström, på Röda korset. Vi är också glada att Åkestam Holst väljer att bidra med stora delar av sin tid så att vi kan använda så mycket som möjligt av våra medel till verksamheten.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.