Byråval
Rodolfo ska sätta universitet på kartan
Publicerad: 25 februari 2015, 14:09
Nytt koncept för Linnéuniversitet.
Linnéuniversitet har valt Rodolfo som ny kommunikationsbyrå. Nu lanseras konceptet "Borde inte mer vara möjligt nu?".
FT
Fredrik Thambert
Linnéuniversitet i Kalmar och Växjö gick ut i pitch för att hitta en ny byrå. Valet föll på Rodolfo som nu har skapat ett nytt koncept för att locka studenter. Budskapet är att du kan möjliggöra fler saker i framtiden genom att plugga på universitetet – allt under parollen "Ett universitet där allt är möjligt".
– Vi vill på ett igenkännande sätt förklara att vi är ett universitet där allt är möjligt och visa på hur vi ger våra studenter förutsättningar till att göra fler saker möjliga genom våra olika utbildningar, säger Susanne Håkansson, varumärkesstrateg på Linnéuniversitetet i ett pressmeddelande.
Kampanjen komemr att gå under våren och synas i kollektivtrafik, tidningar, sociala medier och andra medieplatser runt om i landet.