Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Rodolfo tar över kreativa ansvaret för Barndiabetesfonden

Publicerad: 28 Maj 2020, 12:51

Byråns uppdrag blir att ta vidare kommunikationskonceptet ”Blå knuten”.


Ämnen i artikeln:

RodolfoBarndiabetesfonden

Förra året lanserade Barndiabetesfonden sitt nya kommunikationskoncept ”Blå knuten”, framtaget av Hill+Knowlton Strategies. Knuten ska symbolisera den vändning som livet tar för de som blir diagnosticerade med typ 1-diabetes, något som oftast drabbar barn. Nu tar Rodolfo över det kreativa ansvaret för organisationen, H+K Strategies fortsätter dock ansvara för pr-arbetet.

– Vi är väldigt glada över samarbetet med Rodolfo. Att fortsätta utveckla den här kampanjen gör att vi sätter ytterligare fokus på hur livet förändras och hur viktigt det är att kunskapen fortsätter att öka kring typ 1-diabetes, säger Karolina Jansson, projektledare på Barndiabetesfonden.

Målet med kommunikationen är att tydliggöra skillnaderna mellan typ 1- och typ 2-diabetes, något många fortfarande blandar ihop. De nya enheterna kommer att lanseras i juni.

– Att få vara delaktiga i det här arbetet och jobba med en fråga som engagerar är så klart fantastiskt. Vi fann mycket symbolik i den blå knuten och hoppas nästa fas i arbetet kan bredda förståelsen och bidra till Barndiabetsfondens viktiga arbete framåt, säger Adam Lundberg, co-founder Rodolfo.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

RodolfoBarndiabetesfonden

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.