Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Rusta ska växa som internationellt varumärke – tar in Nord DDB

Publicerad: 13 april 2021, 08:11

Linda Estenthal, CMO Rusta

Nord DDB ska hjälpa Rusta att bli mer lokalt relevanta på fyra olika marknader.


Ämnen i artikeln:

Nord DDBRusta

De senaste åren har inneburit ett uppsving för lågprissegmentet. Inte minst för Rusta som ökade sin omsättning med 14 procent under 2020 jämfört med 2019. Nyligen öppnade kedjan också fem nya varuhus på den svenska marknaden. Av kedjans 173 butiksenheter ligger 70 i Norge, Finland och Tyskland.

Med den snabba expansionstakten väljer Rusta att ta in Nord DDB som ny extern byråpartner efter en process där flera potientiella samarbetspartners varit inkopplade.
Uppdraget blir att lokalt förstärka varumärke, positionen och relevansen på bolagets olika marknader. Bakom byråvalet stod bland annat Nord DDB:s erfaranhet inom retail.

– Vi är väldigt glada att gå in i detta samarbete med Nord DDB som nu kommer vara delaktiga i vår fortsatta expansion. Rusta har en mycket stark inhousebyrå som har bidragit till den starka position som vi redan har idag. Som ett led i vår tillväxtresa är det nu ett naturligt steg att ta in en byråpartner som kan bidra till våra ambitiösa mål att förstärka varumärket ytterligare och ta en ännu tydligare position på retailkartan, kommenterar Linda Estenthal, chief marketing officer på Rusta.

Nord DDB:s arbete kommer att utgå från Stockholm, men byrån kommer också att använda nätverket inom DDB för att kunna bygga ett globalt varumärke med lokal relevans.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nord DDBRusta

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.