Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Så gör Sveriges bästa byrå kunderna nöjda

Publicerad: 1 Mars 2017, 14:47

Kings vd Sunit Mehrotra.

Foto: Björn Elgstrand.

King utsågs till årets byrå i Regis tävling i förra veckan. Nu berättar vd:n Sunit Mehrotra om framgångsreceptet.


Ämnen i artikeln:

KingReklambyråerÅrets ByråSunit MehrotraKING

King vann i klassen reklambyråer med en omsättning på 50 miljoner kronor eller mer. De knep förstaplatsen före Forsman & Bodenfors och Åkestam Holst.
Vinnarna i Årets byrå utses efter Regis stora branschstudie, där kundnöjdheten mäts bland Sveriges största kommunikationsköpare. Det är alltså byråer med högst kundnöjdhet som vinner.

Sunit Mehrotra tror att kunderna särskilt uppskattar byråns dedikation.

– Vi är totalt dedikerade till uppgiften och ger oss inte förrän vi och uppdragsgivaren är nöjda. Jag vet inte om det är ambitiöst eller dumdristigt, men vi ger oss aldrig förrän våra jobb är bra. En annan sak som jag tror att de uppskattar är att vi vågar säga nej och har integritet. Vi gör inte saker bara för att få dem gjorda, utan är duktiga på det vi gör. Samtidigt måste man komma ihåg att vi bara är en liten kugge i ett större maskineri och beroende av kundens organisation.

Kompromissar ni?
– Nej, aldrig. Vi måste gemensamt med våra uppdragsgivare vara överens. Är vi inte det får man gå olika vägar.

Vad betyder vinsten för er?
– Det är alltid roligt att vinna i tävlingar. Vinsten i Årets Byrå är ett tecken på våra goda relationer med kunder och uppdragsgivare. Ett kvitto på att vi arbetar på ett sätt som våra uppdragsgivare gillar. Det visar också våra långa kundrelationer. Vi vårdar dem och är noga med att leverera och göra bra saker.

Vad tycker du själv att ni har gjort bäst under året som gått?
– Då vill jag lyfta fram Kings kultur.

Hur beskriver du den?
– Den går inte att beskriva. Det är en tajt kultur och det viktigaste vi har. Är man ett bra företag gör man också bra jobb och då får man nöjda kunder.

Det låter enkelt?
– I grund och botten är det precis det som det handlar om, även om andra kanske föredrar att krångla till det.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.