Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Så ska Kärnhuset lyfta nya kunden

Publicerad: 26 Augusti 2014, 08:17

Ledningsgrupp på Kärnhuset. Från vänster Marcus Tägtström, Johan Henriksson, Lisa Sjöstrand och Jonas Järnfeldt.

Reklambyrån Kärnhuset har fått in den nya Telenor-ägda mobiloperatören Vimla som kund. Enligt Marcus Tägström, kundansvarig på Kärnhuset, kommer lösningen att hamna i skärningspunkten mellan teknik, pr, egna kanaler och ”gammal hederlig reklam”.


Ämnen i artikeln:

KärnhusetTelenor

Vimla ska ta upp kampen mot lågprisoperatörerna Comviq och Hallon. Nu har de valt reklambyrån Kärnhuset som sin kreativa partner.

Kärnhuset vann pitchen mot fyra konkurrenter,

– Vi är övertygade om att det går att göra mobiltelefoni på ett bättre sätt. Det ställer också krav på en annan sorts marknadsföring. Vi måste fråga oss om våra medlemmar blir gladare och nöjdare av traditionell reklam? Den bästa reklamen vi kan få är nöjda medlemmar som vill tipsa andra om oss. Det perspektivet delar Kärnhuset, säger Johan Littorin, affärsansvarig på Vimla, i ett pressmeddelande.

I början av september kommer den första kampanjen inom ramen för det nya samarbetet.

– Vimla agerar som framtidens kommunikatörer kommer att göra. De förstår att målgruppen måste vara med att både skapa och sprida budskapen. Därför kommer lösningen hamna i skärningspunkten mellan teknik, pr, egna kanaler och gammal hederlig reklam, säger Marcus Tägtström som blir kundansvarig för Vimla på Kärnhuset.

Kärnhuset har i övrigt kunder som Arla, Pensions-myndigheten, Hyundai, Stockholms Universitet, Pernod Ricard, Selecta och Stockholmståg.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

KärnhusetTelenor

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.