Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Så ska vi få grepp om Kalla

Publicerad: 24 november 2014, 09:12

Reklambyrån Zellout ska hjälpa längdskidåkaren Charlotte Kalla med hennes personliga varumärke.


Ämnen i artikeln:

ZelloutCharlotte Kalla

I vinter tävlar Charlotte Kalla i världscupen och i VM på hemmaplan i Falun. Det har fått trycket från sponsorer att öka - vilket gjort att hon behövt hjälp för att definiera sitt varumärke.

– Vi har tillsammans med Charlotte definierat hennes personliga varumärkesplattform och den kommer att vara en viktig kompass för befintliga partners och arbetet när hon ska initiera och utveckla samarbeten med nya partners, säger Tommy Lindgren, varumärkesstrateg på Zellout, som alltså den byrå som fått i uppdrag att hjälpa henne.

Kring nya eventuella sponsorsamarbeten tänker Charlotte Kalla att hon vill få ut något mer än att bara vara ett företags ansikte utåt. Varumärkena ska stärka varandra.

– Jag vet vem jag är och vad jag står för. Nu har vi fått ner det på pränt så blir det tydligt för alla sponsorer och samarbetspartners hur jag ser på mig själv och vad jag levererar, säger Charlotte Kalla i ett pressmeddelande.

Zellout hjälper också Charlotte Kalla med hennes webbplats och sociala medier.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

ZelloutCharlotte Kalla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.