Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Saab:s reservdelsbolag satsar på Spoon

Publicerad: 16 september 2014, 09:04

Saab Automobile Parts bytte namn till Orio för ett år sedan och nu kopplar företaget in contentbyrån Spoon för att öka kännedomen om sitt varumärke.


Ämnen i artikeln:

ByråvalSpoon

- Spoon kommer fylla våra digitala plattformar med innehåll som intresserar våra kunder och som är relevant för målgruppen, såsom rådgivning och information kring möjligheter i vår bransch, säger Orios globala marknadschef Johan Ran i en kommentar.

Företaget vill bland annat visa att man är mer än enbart en leverantör av reservdelar.

- Vårt uppdrag för Orio är att skapa innehåll som ska bygga deras varumärke, förklara deras erbjudande och generera mätbart resultat och ökad affärsnytta, säger Petra Bagge, kundansvarig på Spoon i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

ByråvalSpoon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.