Byråval
SaaS-bolag väljer Stendahls – efter 15 år utan huvudbyrå
Publicerad: 28 april 2021, 12:46
Alexandra McRae, head of marketing och customer experience på Avinode Group
SaaS-bolaget Avinode Group, som är en global digital marknadsplats inom business aviation, har valt att inleda ett nytt samarbete med Stendahls.
Ämnen i artikeln:
StendahlsI måndags rapporterade Resumé om den belgiska byrågruppens Intractos förvärv av Stendahls. Innan förvärvet Sveriges äldsta och största reklambyrå. Nu presenterar byrån ett nytt samarbete med Avinode Group, ett Saas-bolag som jobbar mot bolag inom flygindustrin. Avinode Group har stått utan huvudbyrå i 15 år.
Alexandra MacRae, head of marketing och customer experience på Avinode Group
– Vi tänker nytt, snabbt, kundfokuserat och datadrivet. Digitalt kreativt. Ingen annan partner har matchat detta i tänk och i ett helhetserbjudande - förrän vi hittade Stendahls. Vi är väldigt glada att nu hittat en form för ett långsiktigt samarbete.”
– Det är tydligt att vi delar samma värderingar när det kommer till vidareutvecklingen av deras erbjudande och jag ser otroligt mycket fram emot fortsättningen, kommenterar Kristian Gonzalez, art director på Stendahls och creative lead på Avinodekontot
Första kampanjen inom ramen för samarbetet rullas ut under våren i sociala medier, egna och köpta kanaler.
Avinode Group har i dag 100 anställda med kontor i USA och HQ i Gamlestaden i Göteborg.
Team
Avinode Group
Alexandra MacRae - Head of Marketing och Customer Experience
Stendahls
Karin Branmark- Account Director
Mimi Svensson – Project Manager
Sara Nilsson – UX Director
Kristian Gonzalez – Art Director
Alastair MacDuff - Copywriter