Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag07.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

SaaS-bolag väljer Stendahls – efter 15 år utan huvudbyrå

Publicerad: 28 april 2021, 12:46

Alexandra McRae, head of marketing och customer experience på Avinode Group

SaaS-bolaget Avinode Group, som är en global digital marknadsplats inom business aviation, har valt att inleda ett nytt samarbete med Stendahls.


Ämnen i artikeln:

Stendahls

I måndags rapporterade Resumé om den belgiska byrågruppens Intractos förvärv av Stendahls. Innan förvärvet Sveriges äldsta och största reklambyrå. Nu presenterar byrån ett nytt samarbete med Avinode Group, ett Saas-bolag som jobbar mot bolag inom flygindustrin. Avinode Group har stått utan huvudbyrå i 15 år.

Alexandra MacRae, head of marketing och customer experience på Avinode Group

– Vi tänker nytt, snabbt, kundfokuserat och datadrivet. Digitalt kreativt. Ingen annan partner har matchat detta i tänk och i ett helhetserbjudande - förrän vi hittade Stendahls. Vi är väldigt glada att nu hittat en form för ett långsiktigt samarbete.”

– Det är tydligt att vi delar samma värderingar när det kommer till vidareutvecklingen av deras erbjudande och jag ser otroligt mycket fram emot fortsättningen, kommenterar Kristian Gonzalez, art director på Stendahls och creative lead på Avinodekontot

Första kampanjen inom ramen för samarbetet rullas ut under våren i sociala medier, egna och köpta kanaler.

Avinode Group har i dag 100 anställda med kontor i USA och HQ i Gamlestaden i Göteborg.

Team

Avinode Group

Alexandra MacRae - Head of Marketing och Customer Experience

Stendahls

Karin Branmark- Account Director

Mimi Svensson – Project Manager

Sara Nilsson – UX Director

Kristian Gonzalez – Art Director

Alastair MacDuff - Copywriter

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Stendahls

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.