Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Säkerhetsföretag ska satsa på varumärkesbygge med The High

Publicerad: 11 juni 2021, 12:02

Louise Grandinson, vd på SRS.

Säkerhetsbolaget Scandinavian Risk Solutions (SRS) har valt den kreativa digitalbyrån The High som ny samarbetspartner, med fokus på traditionell pr och kreativa digitala lösningar.


Sedan starten 2004 har SRS varit en av de ledande aktörerna i den svenska säkerhetsbranschen och stöttat företag, myndigheter och privatpersoner med så kallad security risk management i form av säkerhetsledning, personalsäkerhet, fysisk säkerhet och cybersäkerhet. SRS har egna utvecklarteammed kontor i Stockholm och Malmö men reser även ut i hela världen med kunder där även i högriskländer, såsom Syrien och Somalia ingår.

Nu vill bolaget satsa på att bygga sitt varumärke och har valt den kreativa digitalbyrån The High som ny samarbetspartner. Uppdraget gäller traditionell pr samt kreativa digitala lösningar för att nå ut till privatpersoner, företag och myndigheter, som får tillgång till bolagets säkerhetstjänster, särskilt inom tekniska och digitala produkter, utan att förlora den personliga förankringen.

– Säkerhetsbranschen genomgår ett generationsskifte och konkurrensen har ökat ganska kraftigt. Vi håller en stark position på marknaden och har valt att jobba ”under cover” med hög integritet och det kommer vi att fortsätta med. Däremot behöver vi kavla upp ärmarna och synas mer utåt och ta del av säkerhetsdebatten som pågår nu med bland annat säkerhetsskydd, cybersäkerhet och digital debatt. Vi behöver hjälp med kommunikationen och har valt att ta in specialister för att sköta vår pr och digitala närvaro, säger Louise Grandinson, vd på SRS, i ett pressmeddelande. 

Mona Cohen, vd på The High:

– Vi är mycket glada över att ha fått förtroendet att genomföra detta uppdrag tillsammans med SRS och ser en enorm potential framåt för bolaget och varumärket. Tack vare vår expertis i pr, employer branding, digitala lösningar, och kreativa sociala mediestrategier förväntar vi oss att lyfta SRS till nya höjder. 

Amanda Törner

Reporter Resumé

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.