Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Saligt uppdrag till Volontaire

Publicerad: 2 Oktober 2015, 08:11

Gunnar Sjöberg, Kommunikationschef för Svenska kyrkan och Carl Unger, vd för Volontaire.

Svenska Kyrkan har valt Volontaire som ny reklambyrå. Därmed tappar Forsman & Bodenfors uppdraget.


Ämnen i artikeln:

VolontaireReklambyråerSvenska Kyrkan

Uppdraget handlar om att öka Svenska kyrkans relevans i vardagen. Därför letade de efter en byrå som kunde utmana och hitta nya sätt att kommunicera kyrkans roll på. Efter en pitch föll valet på Volontaire.

– Gud behöver ingen kommunikationsbyrå. Däremot behöver vi som kyrka stöd för att utveckla vår kommunikation i en föränderlig värld. Jag ser fram emot att samarbeta med Volontaire i de utmaningar vi står inför. De har det djup och den ingång till kommunikation vi behöver, säger Gunnar Sjöberg, kommunikationschef på Svenska kyrkan i en kommentar.

6,3 miljoner svenskar är i dag medlemmar i Svenska kyrkan. Men istället för att locka fler vill de uppmärksamma allt arbete som görs, och därigenom öka deras relevans i samhället.

– Svenska kyrkan blir en av våra större kunder och en väldigt intressant utmaning, enligt Carl Unger, vd för Volontaire.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.