Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Sandberg Trygg bakom konceptbyte

Publicerad: 11 mars 2016, 12:55

Louise Danckwardt på Sandberg Trygg och Thomas Grönlund på Jernbro är nöjda med samarbetet.

Foto: Pressbilder

Coor Industrial Services lanserar ny varumärkesplattform, grafisk identitet och namn. Bakom förändringen står byrån Sandberg Trygg.


Ämnen i artikeln:

Sandberg TryggByråval

Sandberg Trygg inledde sitt samarbete med industribolaget, vars nya namn blir Jernbro, i oktober 2015. Sedan dess har arbetet med nytt kommunikationskoncept pågått i hemlighet. Nu offentliggörs både byrån och nya namnet.

– Det har varit ett oerhört spännande och intensivt arbete där vi verkligen har fått använda hela spektret av våra kompetenser. För oss som jobbar så mycket med kommunikation på en global arena har det också varit roligt och givande att hjälpa ett företag inom Sveriges gränser från ax till limpa, skriver Louise Danckwardt, kundansvarig och byråchef, Sandberg Trygg i ett pressmeddelande.

Även Jernbro säger sig vara nöjda med det nya kommunikationskonceptet.

– Vi kände verkligen att vi hade hittat rätt i Sandberg Trygg. Inte bara för det är en byrå med skarp strategisk kompetens inom B2B, utan också för att de har en kreativ höjd och kan ta ut strategin i alla delar av kommunikationen, skriver Thomas Grönlund, marknadschef på Jernbro.

Förutom Jernbro har Sandberg Trygg sedan sista kvartalet 2015 knutit till sig KGH Customs Services, Göteborgs Stad, DeLaval och Envac. Byrån jobbar sedan tidigare med kunder som BillerudKorsnäs, ABB, AkzoNobel, SKF, Tamro och Dentsply Implants.

Sanna Wolf-Watz

Ämnen i artikeln:

Sandberg TryggByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.