Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Sats väljer Carat i Norden

Publicerad: 16 Oktober 2018, 14:13

Före sommaren gick SATS in i en nordisk mediebyråpitch med målet att samla alla kompetensområden i en fullservicebyrå. Valet föll på Carat.


Ämnen i artikeln:

SatsMediebyråerDigitalbyråerCarat

Mediebyrån Carat kommer att arbeta med tvärfunktionella lokala team utifrån de strategier som Sats har tagit fram centralt.

Marianne Orderud, träningskedjans nordiska marknadschef säger i ett pressmeddelande:

– SATS är nordens största gymkedja med en vision om att spela en viktig roll inom hälsa och livskvalitet, för både våra medlemmar och i samhället. Vår målsättning är att våra medlemmar ska lyckas och uppleva alla de positiva aspekterna som en aktiv livsstil för med sig. Vi har också en viktig uppgift att visa att SATS är till för alla.

Sats är mitt uppe i en förändringsresa för sina marknadsföringsinsatser där man har tagit ett strategiskt beslut att centralisera ledande funktioner till Norge, där kedjan grundades. Det är också därför som varumärket ser ett behov att samla mediebyråsamarbetet.

Målet med samarbetet är att skapa en bättre digital upplevelse av varumärket samt att närma sig kommunikation och media utifrån ett integrerat angreppssätt.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.