Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag08.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Satumaa Family Business är L’Oréals nordiska byrå

Publicerad: 24 Oktober 2016, 12:43

Tävlingen Nordic Face Awards för det nya sminkvarumärket Nyx var en av Satumaa Family Business mest uppmärksammade aktiviteter för L'Oréal under pilotåret.

Den svensk-finska byrån kammar hem sin största kund i L’Oréal.


Ämnen i artikeln:

Mårten KnutssonL'OréalSatumaa Family Business

Strax efter att Family Business fusionerades med finska Satumaa våren 2015 öppnade man kontor i Köpenhamn. Kontoret startades upp enkom för att den nya byrån ingått ett pilotsamarbete med L'Oréal på ett år med option på förlängning.

Nu står det klart Satumaa Family Business får permanent förtroende för L'Oréal. Byrån kommer att ha 20 personer som jobbar dedikerat med uppdraget i Köpenhamn, Åbo, Stockholm och Helsingfors.

– Det här är ett väldigt stort uppdrag som är ett resultat av att vi gått ihop. Med vår kunskap inom retail och deras digitala muskler, säger Satumaa Family Business kreativa chef Mårten Knutsson till Resumé.

Uppdraget gäller below the line-aktiviteter och digital marknadsföring inom retailjättens alla affärsområden. Byrån kommer att jobba med samtliga varumärken.

– För oss är det här ytterligare ett steg som byrå. Vi jobbar sedan tidigare med varumärken som Orkla Foods och Carlsberg på internationell nivå. Men det här uppdraget är ännu mer omfattande, säger Mårten Knutsson och fortsätter.

– Att vi fick in det här uppdraget och kunde starta upp i Köpenhamn så kort efter fusionen var så klart också den starten man ville ha som byrå.

FAKTA/Satumaa Family Business

Kontor i Helsingfors, Köpenhamn, Stockholm, Tallinn och Åbo.
Anställda: ca 100
Uppdragsgivare: Absolut, Carlsberg, Hesburger, Orkla, L'Oreal, Telia Company med flera.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.