Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

SBAB väljer Doe Blomberg Gottberg

Publicerad: 28 Oktober 2016, 10:37

Innan sommaren gick SBAB ut i en stor pitch i jakt på en ny reklambyrå. Nu har beslut fattats och ny byrå blir Doe Blomberg Gottberg,


Ämnen i artikeln:

SBABByråvalDoe Blomberg Gottberg

Byrån kommer att få ett övergripande strategiskt ansvar för bankens kommunikation och har redan påbörjat arbetet inför nästa år.

– Vi är väldigt glada, stolta och peppade. SBAB är ett varumärke som förvaltats och förädlats på ett fantastiskt sätt genom åren. Nu är det vår uppgift att ta nästa steg i varumärkesresan och det känns otroligt inspirerande, säger Tommy Gottberg,vd och delägare på Doe Blomberg Gottberg i ett pressmeddelande.

En avgörande faktor för SBAB:s val av byrå var samsyn kring hur man blir relevant för konsumenterna i dagens medieklimat och en integrerad syn på kommunikation.

– DGB hade tydliga argument för, och tankar kring, vad vi tillsammans behöver åstadkomma med vår kommunikation framöver för att bygga vår önskade position. De har dessutom en kultur och ett arbetssätt på byrån som stämmer väl överens med hur vi vill jobba med vårt varumärke, säger Lukas Krol, marknadschef på SBAB.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.