Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Scania letar byrå

Publicerad: 26 februari 2015, 14:43

Kampanjbild Scania

Lastbilstillverkaren Scanias är på byråjakt i Sverige. Marknadschefen Johan Sporre har den senaste tiden låtit flera reklambyråer pitcha in sina idéer.


Ämnen i artikeln:

Scania

Enligt uppgifter till Resumé har Scania sonderat reklambyråterrängen sedan i höstas. Johan Sporre, marketing and communication manager på lastbilstillverkaren, berättar för Resumé att han har uppvaktat flera byråer den senaste tiden.  

– Jag har varit ute och träffat ett antal byråer där de fått pitcha in sina idéer. Det gäller både nya och befintliga byråer. Det här händer med jämna mellanrum och är inget dramatiskt, säger Johan Sporre till Resumé.  

Gäller det något speciellt uppdrag?
– Det vill jag inte kommentera.

De senaste åren har Volvo Trucks och reklambyrån Forsman & Bodenfors skördat stora framgångar på kommunikationsområdet med "Live test"-serien. Johan Sporre anser att det inte finns några kopplingar mellan konkurrentens kommunikationssuccé och hans möten med byråer.
– Vi har en ganska annorlunda approach.

Scania samarbetar sedan tidigare med bland annat med CP+B som nyligen tog fram en smartwatch för Scania-förare och contentbyrån Appelberg.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Scania

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.