Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 10 April 2014, 14:12
I samband med att SkiStar satsar mot framtiden tar de in reklambyrån Scholz & Friends som en del av sin marknadsavdelning.
Tanken är att de båda företagen ska ses som en gemensam enhet som jobbar med affärsutveckling och kommunikation.
– Det är en modig satsning från oss där Scholz & Friends kommer väldigt nära vår grundaffär. Upplägget känns modernt och passar oss perfekt säger Mathias Lindström, försäljnings- och marknadsdirektör på SkiStar, i ett pressmeddelande.
Scholz & Friends tror att den här lösningen är framtiden.
– Reklambyrån måste komma ännu närmare kunden för att kunna lyfta produkten och framförallt affären över tid, säger Arvid Svanvik på Scholz & Friends.
SkiStar tror att samarbetet kan komma att utökas ytterligare.
– Kompetensen Scholz & Friends erbjuder är något vi inte har internt, men ser ett växande behov av, då vi satsar stort inför framtiden med nya produkter och koncept, säger Mathias Lindström.