Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Season5 presenterar första kunden

Publicerad: 7 Februari 2020, 12:06

Nystartade Season5 ska öka både kännedom och preferens för VVS-installationskedjan Comfort.


Ämnen i artikeln:

ComfortSeason5

I veckan rapporterade Resumé om att Honesty-grundarna Martin Marklund, Petrus Kukulski och Emil Clase startat den egna byrån Season5, en byrå de driver i samarbete med HiQ. Byråns erbjudande går ut på att kombinera reklam, teknik och affärsutveckling.

– Utvecklingen av nya produkter och tjänster är beroende av att marknadsföringsstrategierna finns med från början, att man vet vad uppgiften för kommunikationen är. När affärsutveckling och reklam från början samarbetar ökar chansen att skapa en potent och fungerande helhet och att vi därigenom kommer igenom med vår reklam. Med andra ord, genom att slå ihop affärsutveckling med omtyckta, tydliga och prisvärda koncept ger vi våra kunder mest reklamkapital per satsad krona, berättade Season5:s vd Emil Clase för Resumé.

Nu presenterar byrån sin första kund – VVS-installationskedjan Comfort. Kedjan består av 150 medlemsföretag. Målet med samarbetet är att öka både kännedom och preferens för kedjan.

– Vi fastnade för Season5 då vi tror att storytelling är en viktig del för att kunna få ihop B2B och B2C och positionera vårt varumärke framöver. Det är också något som byråns kreatörer har stor erfarenhet av, vilket känns tryggt. Teliafamiljen är en av mina favoriter, ett koncept där man på ett smart och roligt sätt fick ihop konsument med business to business. I och med att Season5 dessutom samarbetar med HiQ får vi också intressanta synergier mellan kreativitet och digital affärsutveckling​, säger Peter Austler, marknadschef för Comfort-kedjan.

– Det känns jättekul få ta oss an Comforts utmaningar. Då varumärket är tämligen okänt så kan vi snickra ihop en reklamvärld utan att behöva snegla allt för mycket på saker som redan gjorts, säger Martin Marklund, creative director på Season5.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ComfortSeason5

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.