Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 16 november 2017, 09:29
Larmbolaget Sector Alarm gick ut i en pitch i våras. Nu står det klart att Åkestam Holst tar hem uppdraget.
Åkestam Holst kommer tillsammans med Sector Alarm att jobba fram ett nytt kommunikationskoncept med syfte att ta en ännu starkare position på marknaden.
– Det känns otroligt roligt att få börja samarbeta med Sector Alarm. Det är ett värderingsdrivet företag med en stark kultur och därför känner vi att det är en väldigt bra match med oss, säger Sara Clewemar, projektledare på Åkestam Holst, i en kommentar.
Tidigare har varumärket jobbat med den Göteborgsbaserade reklambyrån Milk.
– Vi har vuxit rejält de senaste åren och det finns definitivt utrymme att växa mer både på privatmarknaden men också hos små och medelstora företag. Det händer mycket inom trygghet, säkerhet och det smarta hemmet därav har vi sett att vårt kommunikationsbehov ökat. Vi är taggade att tillsammans med Åkestam Holst stärka vår position på marknaden, kommenterar Helene Löfgren, marknadsdirektör på Sector Alarm.
Arbetsgrupp Sector Alarm:
Niklas Bikic, digital marknadsansvarig
Helene Löfgren, marknadsdirektör
Sofie Haraldsson, Marknadskoordinator/ projektledare
Mia-Maria Wignäs, Marknadskoordinator
Arbetsgrupp Åkestam Holst:
CD Magnus Jakobsson
AD Hugo Wallmo
AD Evelina Rönnung
Projektledare Sara Clewemar
Produktionsledare Lena Grundström
Planner Henrik Sjödin
Digital Strateg Mimmi Grafström
Fredrik Thambert