Byråval
Sefina väljer Wikberg&Frisk
Publicerad: 25 april 2023, 08:58
Wikberg&Frisk har vunnit Sefina som ny kund.
Foto: Pressbild
Pantbanken Sefina har valt pr-byrån Wikberg&Frisk som sin nya kommunikationspartner.
Samarbetet mellan pantbanken Sefina och Wikberg&Frisk innefattar medierelationer, krishantering, kreation och strategisk rådgivning. Byrån kommer att arbeta med Sefinas varumärkesstrategi och målgruppsanalys för att hjälpa till att stärka företagets varumärke och position i branschen. Genom det hoppas Sefina nå ut till en bredare publik med sitt budskap om lånande och pantbankens roll i en hållbar konsumtion.
– Wikberg&Frisk breda kompetens inom pr- och kommunikationsfrågor passar väl in med oss som bolag och hur vi jobbar. Vi letade efter en flexibel och resultatdriven kommunikationsbyrå som klarar av att hantera och hänga med i vår snabba expansionstakt och som besitter expertis inom såväl strategisk kommunikation som medierelationer, allt detta fann vi i Wikberg&Frisk, säger Mathias Stjernlöf på Sefina i ett pressmeddelande.
Sefina står inför att lansera sin digitala tjänst Digipant, som kommer göra det möjligt för kunder att pantsätta sina föremål digitalt. Det ska göra processen snabbare, enklare och mer flexibel. Wikberg&Frisk kommer att arbeta med lanseringen och positionering av Digipant genom strategisk rådgivning och medierelationer.
André Frisk, medgrundare och partner på Wikberg&Frisk, kommenterar:
– Vi på Wikberg&Frisk är mycket stolta över att få samarbeta med Sefina och att få vara en del av deras fortsatta expansion. Att vara med och stötta Sefina i lanseringen av deras nya digitala tjänst Digipant är en spännande utmaning för oss och vi är övertygade om att det kommer att bli en stor framgång. Vi ser fram emot att tillsammans med Sefina skapa strategier och kampanjer som stärker deras varumärke och hjälper bolaget att nå ut till ännu fler kunder.