Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Sex nya kunder till AWB

Publicerad: 25 November 2019, 13:30

Josefina Hillman, strategisk projektledare och delägare i AWB.

Foto: Pressbild

Kommunikationsbyrån AWB utökar kundlistan med den japanska detaljhandelskedjan Muji och ytterligare fem nya kunder.


Ämnen i artikeln:

AWBÅhléns

Kommunikationsbyrån A World Beneath (AWB) i Stockholm har fyllt på kundlistan under hösten. I augusti låg de bakom öppningen av Europas största Muji-butik på Åhléns City i Stockholm. Samarbetet fortsätter nu löpande med utvecklandet av en lokal pr-strategi, showroom-verksamhet och fokus på digital pr och sociala medier på svenska marknaden, något som rimmar med byråns nya satsning på att inneha fler inredning- och designkunder. 

En annan ny kund är Harman International där AWB tar nordisk lead för varumärkena Harman/Kardon och JBL inom kategorin ljud. Dessutom stärker de upp med svenska väskvarumärket Sandqvist, outdoor-företaget Klättermusen, klassiska herrklädesmärket Dockers och DePalma Workwear.

LÄS MER: ”AWB förbättrar vinstmarginalen” 

– Vi är i en spännande expansionsfas just nu där vi kan se att allt fler varumärken fått upp ögonen för oss. Vi tror att det handlar mycket om vårt 360-perspektiv som handlar om att kunna skapa strategier för våra kunder som fungerar både digitalt och för att skapa engagemang bland kunder, till exempel i fysiska butiker. Vi utvecklas även med våra befintliga kunduppdrag och ser fram emot att gå in i ett nytt årtionde med massa ny energi, kunder och samarbetspartners, säger Josefina Hillman, strategisk projektledare och delägare i AWB, i ett pressmeddelande. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

AWBÅhléns

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.