Byråval
SHL väljer mediebyrå
Publicerad: 15 mars 2018, 12:51
Svenska Hockeyligan (SHL) anlitar Hearts & Science som ny mediebyrå.
FT
Fredrik Thambert
Hearts & Science startade nyligen som de tredje byrån inom Omnicom-familjen. Nu har de kammat hem uppdraget för SHL.
– Få aktörer på marknaden har tillgång till den typen av underhållande content som SHL har. Att få möjligheten att arbeta strategiskt med det innehållet, samt strukturera upp den digitala närvaron över samtliga plattformar är en inspirerande utmaning. Det övergripande målet är att öka attraktionskraften kring svensk hockey vilket gör detta till lite av ett drömuppdrag, säger Björn Lindgren, operativ chef på Hearts & Science, i ett pressmeddelande.
Hearts & Science har en datadriven approach kring hur de arbetar med medieköp och strategier.
– Vi har höga mål med vår verksamhet och det innefattar givetvis våra digitala plattformar där vi vill att upplevelsen ska vara av högsta klass. Hearts & Science har visat en stor förståelse för våra utmaningar i kombination med en tydlig plan för hur vi ska jobba och strukturera arbetet kring våra egna kanaler, likväl hur vi strategiskt ska arbeta med extern media, säger Johanna Hemming, kommunikationschef SHL.