Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 13 Maj 2014, 08:26
Dan Olofsson.
Den nystartade reklambyrån NocNoc har vunnit det övergripande varumärkesuppdraget för konsultkoncernen Sigma Group efter en pitch i april.
Det är Sigma-grundaren Dan Olofsson och Peter Nilsson, med ett förflutet i Adamsson Appelfeldt Advertising, Aaa, som i höstas startade byrån NocNoc.
Nu vinner alltså byrån Sigma Group, som Dan Olofsson varit med och grundat.
– Det är trevligt att få uppdraget. Det är en pitch vi varit med i som gått regelrätt till med alla Sigma-bolagens verkställande direktörer med, säger Peter Nilsson till Resumé.
Sigma Group omsätter i dag 1,4 miljarder och innehåller bolag inom bland annat teknologi, samhällsbyggnad, infrastruktur och mobilkommunikation.
– Vi ska börja med att se över helheten på varumärket – och hur de på bästa sätt ska breddas. Det blir vårt första uppdrag, säger Peter Nilsson.
Förutom Sigma Group har NocNoc kunder som Svenska Fotbollförbundet, Meca, Mikz, Zlatan Unplugged, Marabu Scandinavia och Fingerprints.