Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Silva väljer NY Collective

Publicerad: 18 Maj 2017, 14:52

NY Collective i vildmarken.

Foto: Pressbild

Friluftsföretaget Silva väljer NY Collective


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerByråval

Grundat 1933 har friluftsföretaget Silva, utöver friluftstillbehör, främst gjort sig kända för sina kompasser. Efter att ha gått ut i pitch valde företaget att samarbeta med reklambyrån Ny Collective i Jönköping.

– Inledningsvis kommer vi påbörja ett varumärkesarbete med målet att göra en förflyttning för Silva, säger Pernilla Ljungbergh, vd på NY Collective. Många av våra kunder arbetar med varumärken och produkter som rör människors liv och fritid, och vi tilltalas av Silvas professionalitet och precision i såväl produkter som utvecklingsarbete.

Samarbetet inleds omgående.

– Vid våra möten fastnade vi främst för NY Collectives syn på att arbeta med kommunikation och marknadsföring idag. Att ingen vill ha reklam, men gärna bra innehåll och något som är roligt – och att inte komplicera saker. Dessutom hade de ett intressant perspektiv på vårt varumärke och hur vi kan lyfta fram vår historia och vad vi står för med en modern approach, berättar Madelene Öhlin, marknadschef på Silva.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklambyråerByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.