Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Simple feast inleder pr-samarbete med Peachy

Publicerad: 3 april 2020, 08:37

Emma Nilsson och Katharina Sand från Peachy.

Simple feast levererar vegetariska och veganska matkassar och tar hjälp för att bygga både varumärket och nå ut med sina värderingar.


Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Simple feast levererar vegetariska och veganska matkassar med recept som kan lagas på tio minuter. Företaget grundades i Danmark 2014 och finns sedan 2018 på den svenska marknaden. Nu inleder de ett pr-samarbete med relativt nystartade byrån Peachy. Målet med samarbetet är både att bygga kännedom om själva varumärket Simple feast men också om dess värderingar.

– Jag ser mycket fram emot att utveckla vårt pr-arbete tillsammans med Peachy, de har den snabbhet och närhet till beslutsfattande som hos en mindre byrå och samtidigt den kreativa höjd och hantverkskunskap som hos en större byrå. Jag är väldigt glad över vårt samarbete och hur vi tillsammans ska lyfta Simple Feasts PR-arbete till nästa nivå, säger Ulrika Engellau, pr- och marknadschef hos Simple Feast. 

Samarbetet har redan inletts med pr-aktiviteter som ska visa på Simple feasts innovationskraft inom hållbarhet och växtbaserad mat.

– Hälsa och hållbarhet är två frågor som vi personligen brinner lite extra för, samtidigt som vi har stor erfarenhet av att jobba med just dessa områden. Därför känns det som en väldigt bra matchning att vi nu få chansen att hjälpa Simple Feast att komma ut med sin produkt som verkligen ligger i framkant. Vi ser fram emot att ta fram kreativ kommunikation som gör att fler får upp ögonen för riktigt bra mat – både för människa och miljö, säger Emma Nilsson, pr-rådgivare och grundare av Peachy.

Peachy grundades för ett år sedan av de två tidigare Wenderfalck-konsulterna Emma Nilsson och Katharina Sand. Byrån har riktat in sig på syftesdriven kommunikation.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev