Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Singular Society väljer F&B som strategisk kommunikationspartner

Publicerad: 23 juni 2021, 08:26

Foto: Forsman & Bodenfors

Prenumerationstjänsten Singular Society teamar upp med Forsman & Bodenfors inför nästa steg och tar ut erbjudandet i Sverige och Europa.


Ämnen i artikeln:

Forsman & BodenforsH&MByråval

Prenumerationstjänsten Singular Society säljer kvalitetsprodukter för inköpspris och smyglanserades i slutet av 2020 av de tidigare H&M-kollegorna Daniel Herrmann och Erik Zetterberg. Sedan lanseringen har de framför allt använt sig av word of mouth och pr för att skapa uppmärksamhet. 

Nu står Singular Society inför att ta erbjudandet ut i Sverige och Europa, och väljer Forsman & Bodenfors som strategisk kommunikationspartner. Syftet är att öka sin kännedom och få fler att upptäcka och vilja prova på tjänsten. 

– Singular bygger på en ny och oprövad modell, det är en unik utmaning i sig kommunicera något nytt, och att på ett tydligt och starkt sätt förklara hur det fungerar. För oss har det varit en dröm att få chansen att bygga den kommunikationen ihop med F&B, som vi tycker är otroligt duktiga på att berätta den sortens historier, säger Daniel Herrmann, vd för Singular Society, i ett pressmeddelande. 

LÄS MER: Prenumerationsmodellen tar över näringslivet – här är allt du behöver veta för att lyckas 

Leif Sorte, som förutom rollen som koncernchef för Forsman & Bodenfors i Sverige varit byråns projektledare för H&M-uppdraget under flera år, kommenterar:

 – Vi känner både Daniel och Erik sedan tiden på H&M och har verkligen uppskattat att arbeta tillsammans, det brukar vara en grund för att kunna göra bra saker! Med Singular Society har de skapat ett väldigt spännande erbjudande som vi ser fram mot att göra tydligt för fler kunder, både i Sverige och utomlands. 

 

 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.