Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Situation Sthlm inleder samarbete med The&Partnership

Publicerad: 2 december 2020, 12:56

Samtidigt presenterar parterna sin första kampanj.


Ämnen i artikeln:

The&PartnershipSituation Stockholm

Efter att ha haft en kreativ workshop som mynnade ut i flera kampanjidéer väljer Situation Sthlm att inleda ett samarbete med kommunikationsbyrån The&Partnership. Samarbetet inleds bara 1,5 år efter att tidningen aviserade att de skulle jobba ihop med Hummingbirds.

– För oss passade det väl i tiden att The&Partnership kom in i bilden, säger Pia Stolt, vd på Situation Sthlm. Efter en tuff tid för våra säljare med sjunkande upplaga kom den kreativa workshopen med The&Partnership väldigt lägligt.

Samarbetet innebär även ett återseende för The&Partnerships creative director Timo Orre, som jobbat med kunden under sina år på Ingo.

– Det känns fantastiskt att få samarbeta med Situation Sthlm igen. Vi känner varandra sedan långt tillbaka. De är utan tvekan en av de mest givande kunder jag jobbat med, med viktiga jobb som resultat. Det ska bli spännande att se vad vi kan göra tillsammans framöver, säger han i ett pressmeddelande.

Den första kampanjen är redan lanserad. I den vänder parterna på alliterationsbegrepp som ”Villa, vovve, Volvo” för att visa hur snabbt livet kan vända. Kampanjen ska också visa på att det inte är ett val att vara hemlös, men att sälja Situation Sthlm är det.

– Det känns fint att samarbeta med en kund som jobbar med en så viktig fråga. Tillsammans kan vi ge tillbaka till grupper i samhället som har det svårt, säger Joachim Medalen, vd på The&Partnership.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Situation Sthlm

Kund: Pia Stolt

Byrå: The&Partnership

Projektledare: Jessica Stiller

Creative Director: Timo Orre

Kreatörer: Hanna Adelstål, Sebastian Kamph, Ellen Syrjälä och Christian Skjøtt

Media: Fredrik Pettersson

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.