Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 2 December 2020, 12:56
Samtidigt presenterar parterna sin första kampanj.
Efter att ha haft en kreativ workshop som mynnade ut i flera kampanjidéer väljer Situation Sthlm att inleda ett samarbete med kommunikationsbyrån The&Partnership. Samarbetet inleds bara 1,5 år efter att tidningen aviserade att de skulle jobba ihop med Hummingbirds.
– För oss passade det väl i tiden att The&Partnership kom in i bilden, säger Pia Stolt, vd på Situation Sthlm. Efter en tuff tid för våra säljare med sjunkande upplaga kom den kreativa workshopen med The&Partnership väldigt lägligt.
Samarbetet innebär även ett återseende för The&Partnerships creative director Timo Orre, som jobbat med kunden under sina år på Ingo.
– Det känns fantastiskt att få samarbeta med Situation Sthlm igen. Vi känner varandra sedan långt tillbaka. De är utan tvekan en av de mest givande kunder jag jobbat med, med viktiga jobb som resultat. Det ska bli spännande att se vad vi kan göra tillsammans framöver, säger han i ett pressmeddelande.
Den första kampanjen är redan lanserad. I den vänder parterna på alliterationsbegrepp som ”Villa, vovve, Volvo” för att visa hur snabbt livet kan vända. Kampanjen ska också visa på att det inte är ett val att vara hemlös, men att sälja Situation Sthlm är det.
– Det känns fint att samarbeta med en kund som jobbar med en så viktig fråga. Tillsammans kan vi ge tillbaka till grupper i samhället som har det svårt, säger Joachim Medalen, vd på The&Partnership.
Uppdragsgivare: Situation Sthlm
Kund: Pia Stolt
Byrå: The&Partnership
Projektledare: Jessica Stiller
Creative Director: Timo Orre
Kreatörer: Hanna Adelstål, Sebastian Kamph, Ellen Syrjälä och Christian Skjøtt
Media: Fredrik Pettersson