Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

SJ:s nya byrå ska göra dem bättre på kundrelationer

Publicerad: 25 Augusti 2015, 13:29

Kaplan ska göra SJ bättre på CRM.

Foto: Stefan Nilsson.

Tågbolaget har tagit in Kaplan för att vässa sina CRM-system.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerSJReklambranschenKaplan

Tågbolaget jobbar med TBWA som huvudbyrå för sin kommunikation. Men eftersom de nu vill bli bättre på relationsmarknadsföring har de genomfört ytterligare en upphandling. Där valde de Kaplan som partner. Syftet är att utveckla SJ Prio.

– SJ:s lojalitetsprogram SJ Prio är en av landets mest uppskattade program. Med över 100,000 kunder som reser med SJ varje dag så har man givetvis en fantastisk position att utgå ifrån i sin strävan att föra en dialog med sina kunder med hjälp av datadriven och individanpassad kommunikation. Vi är hedrade över att tillsammans med SJ:s engagerade och ambitiösa team få vara med och utveckla deras kunddialog och CRM-ambitioner, säger Johan Nordenström, vd på Kaplan i en kommentar.

I arbetet kommer byrån att ta användning av Adobes kampanjhanteringssystem Adobe Campaign (tidigare Neolane) för att utveckla SJ:s CRM-tjänster.

– I en marknad som nu blir alltmer konkurrensutsatt blir en förbättrad kunddialog, och relevant, datadriven kommunikation ett viktigt verktyg för oss i vår ambition att uppnå våra högt ställda mål runt kundnöjdhet. Kaplan har med sin djupa erfarenhet och kunskap precis det vi söker för att uppnå detta, kommenterar Maria Höglund, chef marknadskommunikation på SJ.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.