Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Ska få fler att dricka Blossa

Publicerad: 20 April 2015, 09:08

Blossas årgångsflaska 2014.

Blossa Glögg väljer McCann Stockholm för att stärka positionen i Norden. Sedan tidigare samarbetar de med deras designbyrå SDG.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerMcCannBlossa

Varje år lanserar Blossa en ny årgångsglögg designad av Scandinavian Design Group (tidigare Jensen Pamp McCann). Nu ska de stärka upp kommunikationen med hjälp av reklambyrån McCann Stockholm.

– Deras erfarenhet och sätt att arbeta passar oss bra och vi ser fram emot att sätta igång samarbetet så snart som möjligt, säger Nathalie Mallendant, Nordic brand development manager, i en kommentar.

Uppdraget består i att ta fram en kommunikationsplattform och en integrerad kampanj som går upp senare i år.

– Vi mycket glada över att Blossa har valt att samarbeta med oss. Det är ett klassiskt varumärke som fått allt hårdare konkurrens de senaste åren från många olika aktörer, säger Thomas Gibson, projektledare och vice vd på McCann Stockholm.

Arbetsgrupp:
Thomas Gibson, Projektledare
Carl-Johan Schultz, Planner  
Jonna Liljendahl, Produktionsledare
Per-Olof Lundgren, Copywriter
Petra Wiik, Art Director

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

ReklambyråerMcCannBlossa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.